Wednesday, January 10, 2007

Nukilan Hati : Aku Ingin Pulang

Aku terkesima seketika
dalam perjalanan yang panjang dan melelahkan
Mencari identity ynag tiba-tiba hilang dalam ramai
Luarnya tersenyum indah menggamit rasa
Namun didalam menangis mencari arah

Dimanakah Jalan keluarku
Keluarkan aku dari badai gelombang ini
Aku tahu aku tak sepatut terdampar disini
Aku tahu aku tidak patut berlari-lari disini
Namun aku tidak tahu jalan tujuannku
Dimanakah ia Jalan keluar untukku

Di manakah aku?
Tempat ini kosong
Tempat ini gelap
Tempat ini tiada makna
Tempat ini tidak mendamaikan jiwa
Walau tempat ini ramai penghuni
Namun tiada yang melihat
Aku sunyi
Aku takut
Aku bagai layang yang putus talinya di Sini

Aku ingin keluar dari dunia ini
Aku hilang seketika dari dunia sebenarku
Aku tercampak disini
Aku bersendirian
Aku ingin pulang

Tuhan pimpini aku
Tuhan kembalikan aku ke asalku
Yang penuh kedamaian
Yang penuh pengertian
Yang mengikut arus fitrahmu

Tuhan aku ingin kembali pada Mu
Tuhan selamatkan aku
Aku tahu aku tidak seharusnya di sini
Aku sesat seketika dalam hiruk pikuk fana'
Aku tersesat seketika tika aku terleka
Aku ingin pulang

Tuhan pimpinilah aku untuk pulang…
Pulang berada dalam dakapan Mu..

Nukilan Hati,
Az-zirah
6 April 2007: 16.30



Berkorban Demi Cinta-Hijjaz

No comments: